A/B Testen

Waarom een beslissing maken op basis van gevoel als je deze beslissing ook kan maken op basis van keiharde data?

Hebben de aanpassingen die je doorvoert op je website daadwerkelijk invloed op de conversie? Met A/B testen is het eenvoudig om verschillende varianten van een webpagina real life te testen. Op basis van de resultaten van deze test die met speciale software wordt gegenereerd zullen we nagaan welke versie van de website het beste werkt voor het doel van die pagina.

Een optimale gebruikers ervaring begint bij het verzamelen van de inzichten van de website gebruikers. Klikken gebruikers bij een button in kleur bijvoorbeeld sneller door naar de betaalpagina? Het is belangrijk de verzamelde inzichten door te vertalen naar actionable insights. Right Minds helpt haar opdrachtgevers bij het opzetten van succesvolle A/B testen en het interpreteren van de data die de test verzameld om hiermee bijvoorbeeld de conversie verder te optimaliseren.

Voordelen van A/B testen

  • De gebruikers van de website hebben niet door dat zij deelnemen aan een onderzoek. Hierdoor vindt een zuivere gedragsmeting plaats en worden objectieve gegevens verzameld;
  • Het uitvoeren van A/B testen kost relatief weinig tijd en inspanning maar kan baanbrekende resultaten opleveren;
  • Continue verbeteringen aan de website zorgen ervoor dat jouw website op de lange termijn succesvol blijft!

Testen welke pagina op jouw website beter converteert? Bel ons op 0180-849084 of klik hier

Het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van jouw website of app heeft direct invloed op de conversie van de website. Direct meer sales dus, wie wil dat nou niet? Heb je nog vragen of behoefte aan meer informatie neem dan contact met ons op!