Card Sorting

Is jouw website gebruikelijk ingedeeld? Als je de ultieme gebruikers ervaring wil bieden zijn logische navigatie en titels op bijvoorbeeld de website van ontzettend groot belang. Veel bedrijven denken dat hun website logisch is ingedeeld, echter kan de daadwerkelijke gebruiker van de website dat heel anders ervaren. Right Minds brengt graag inzicht in het gedrag van de bezoeker. Hiermee bepalen we wat voor de gebruikers een logische structuur voor jouw website of app is. Dit doen we middels de card sorting methode.

Bij een card sorting onderzoek zullen we enkele gebruikers uit jouw doelgroep uitnodigen voor een sessie. Dit om hieruit informatie vanuit de relevante doelgroep te verzamelen. Deze sessie kunnen wij zowel online doen als op locatie bijvoorbeeld bij ons op kantoor in Ridderkerk of Rotterdam. Right Minds zal in samenspraak met de opdrachtgever alle nodige informatie met betrekking tot navigatie van de website alsmede titels op verschillende kaarten uitschrijven. De testpersonen zal worden gevraagd om deze kaarten op een voor hen logische manier te ordenen en zal naar hun mening worden gevraagd op onderstaande punten.

  1. Welke relevante informatie kan via de navigatiestructuur worden achterhaald?
  2. Kan men de informatie op de meest logische plek vinden?
  3. Op welke manier kan de informatie en navigatie op de site worden verbeterd?

De uitkomsten van het card sorting onderzoek geven diepere inzichten hoe de website dient te worden opgebouwd en ingedeeld om de gebruiker een perfecte user experience te bieden zodat de gebruiker een van jouw nieuwe klanten zal worden.

Weet jouw website bezoeker de weg naar de winkelwagen te vinden? Bel ons op 0180-849084 of klik hier

Het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van jouw website of app heeft direct invloed op de conversie van de website. Direct meer sales dus, wie wil dat nou niet? Heb je nog vragen of behoefte aan meer informatie neem dan contact met ons op!