Contentmarketing kun je heel goed gebruiken voor linkbuilding. Daar heb je wel de juiste content voor nodig, anders verdien je op een gegeven moment geen links meer. Je kunt elke keer nieuwe content blijven creëren óf je kunt het in 1 keer goed doen.

contentmarketing

Als de content die jij creëert van waarde is voor andere bedrijven kan het bijdragen aan linkbuilding. Dan moet je er wel voor zorgen dat die bedrijven het ook kunnen zien! Dus de eerste stap is publiceren. Je begint hiermee door het op je website te zetten. Daarna ga je het zo vaak mogelijk delen. Door berichten te sturen naar de populaire sites, waarvan de doelgroep aansluit bij die van jou, is de kans groot dat zij de waarde van jouw content ook inzien en er vervolgens naar gaan linken.

 

Nu is het wachten en toekijken. Andere sites gaan nu (hopelijk) aan de slag met jouw content. Als het is geplaatst op relevante sites is het ook weer beschikbaar voor andere bedrijven. Bezoekers van de site lezen het artikel en publiceren zelf een artikel dat linkt nar jouw content. Bezoekers van die site lezen dan weer dat artikel. Zij linken dan ook naar jouw content en zo gaat de cirkel verder.

Lijkt jou dit ook wat maar heb je geen idee hoe je dit moet doen of waar je over moet schrijven? Ga dan eens naar je medewerkers, klanten of andere bedrijven om te weten te komen tegen welke problemen zij aan lopen en of jij hier misschien een oplossing op hebt. Deze oplossingen kun je gebruiken om aan je content te komen.

Het kost wel veel tijd om onderzoek te doen naar wat je kunt gebruiken voor content, maar als je bereid bent om hier tijd en moeite in te steken heb je er zeker profijt van op lange termijn.