Ons Conversion Rate Optimization Report onderzoekt tactieken en processen die bedrijven gebruiken om conversie omhoog te helpen. 55% ziet conversie optimalisatie nu als een cruciaal onderdeel, het is ongetwijfeld een groot deel van digitaal en eCommerce succes.

Hier zijn 4 factoren die bijdragen aan een verbeterde conversie.

Vergroot budget

Het onderzoek vond dat meer dan de helft van de bedrijven van plan is om de CRO-budgets te vergroten over het komende jaar. Deze investering betekent dat ze meer ruimte hebben om te experimenteren met verschillende technieken en streven dus naar betere resultaten. De 73% die hun budget al hebben vergroot zien verbeterde conversie als resultaat, er blijkt dus een belangrijke link tussen investering en resultaten.

conversie

Een gestructureerde aanpak

Zonder een strategie en duidelijke doelen kan conversie optimalisatie overweldigend overkomen. Hierdoor is het belangrijk voor bedrijven om een gestructureerde aanpak te hebben voor het verzamelen van data en het begrijpen van pijn punten van klanten (waar en waarom ze een site verlaten). Door deze dingen onder controle te hebben, kunnen de beste optimalisatie ideeën en mogelijkheden naar boven komen.

35% van de bedrijven in het onderzoek zeggen dat ze, sinds ze een gestructureerde aanpak gebruiken, een verbetering zien in de conversie.

Regelmatig testen

60% Van de bedrijven vinden A/B testing het meest waardevol, daarnaast is er ook een toename in testen. Op dit moment zegt 11% van de bedrijven dat ze minimaal 3 keer per maand een test doen. Ondanks dit, is er ruimte voor verbetering in dit soort  testen.

conversie

Betere personalisatie

Ondanks dat personalisatie een van de moeilijkste methodes is om conversie te verbeteren, het is nog steeds een van de meest waardevolle. Meer dan de helft (56%) van de bedrijven vinden personalisatie van een website ‘heel erg waardevol’. Een tactiek is het gebruiken van customer engagement data om gepersonaliseerde ervaringen te gebruiken. Dit moedigt bedrijven aan, 23% is meer bereid om dit te gebruiken in hun strategie.

conversie