Wees consistent en meedogenloos

Als blogger moest je consistent zijn en niet te snel opgeven. Content marketing en een blog runnen laten pas op lange termijn resultaten zien.

Over het algemeen kost het 30 maanden om bekend te raken in jouw markt, dus je moet geen directe resultaten verwachten. Het is ook belangrijk om je content meedogenloos te promoten, het moet bij je publiek aankomen.

blog

Wees duidelijk over jouw missie

Wat is jou waarom? Wat is jouw hoger doel voor je blog? Als je dit voor jezelf duidelijk hebt is het makkelijker om te zien waar je in kan uitblinken. Het is handig als je het volgende format aanhoudt:

Ik creëer, publiceer & deel….content. Voor…(doelgroep) om…(voordelen voor doelgroep). Als resultaat behaal ik…(doel).

Weet wat je doelgroep is

Voor wie schrijf jij je content? Creëer een persona om je publiek beter te begrijpen.

Het is vaak niet slim om voor een groot publiek te schrijven. Je kunt beter lezers hebben die echt interesse hebben in jouw posts en er ook wat aan hebben. Hier volgen 6 vragen die je jezelf kunt stellen over je publiek:

  1. Voor wie schrijf je je posts?
  2. Wie zijn zij?
  3. Waarom zoeken ze de informatie die jij aanbiedt?
  4. Welke specifieke informatie zoeken ze?
  5. Wanneer hebben ze het nodig?
  6. Waar kunnen ze vergelijkbare informatie vinden?

Focus op waar jij goed in bent

Wat is jouw expertise? Waar ben je gepassioneerd over?

Je moet een expert zijn op het gebied waar jij over schrijft als je inzichtelijke en nuttige content wilt aanbieden. Dus moet je je informatie zo brengen dat jouw expertise overlapt met de interesse van de lezers. Door echt te focussen op waar jij goed in bent kun je een functionele kern creëren die echt de interesse van jouw publiek kan wekken.

De opening

Dit is het meest belangrijke deel van je post: de titel en introductie.

Je spendeert 50 % van je tijd aan de titel. Dat lijkt veel, maar gegeven het feit dat 1 op de 5 lezers het niet waard vindt om verder te lezen dan de titel, is dit toch wel een belangrijk deel. Je wilt dat de titel nieuwsgierigheid opwekt om de lezer te intrigeren. Sommige publishers beweren dat je minimaal 25 titels moet schrijven om de beste te kunnen kiezen.